دسته‌بندی نشده

راهنمای خرید بهترین بالش طبی (و معرفی مدل‌های پرفروش)

نکات مهم در زمان خرید بالش طبی

در زمان خرید بالش طبی باید یکسری از نکات مهم را در نظر داشته باشید که جز موارد ضروری می باشد .

ابتدا  حمایت کردن بالش طبی  از سَر و گردن، الیاف مورد استفاده (میزان گردش هوا و تهویه) و انعطاف‌پذیری یا توانایی آن برای حفظ شکل است

لازم است بدانید که روکش و الیاف برخی از بالش‌ها، رطوبت را بین سَر شما و بالش محبوس می‌کند، که این مسأله یکی از عوامل رایج برای خوابِ ناخوشایندِ شبانه و تعرق سر است. از طرفی حفظ شکل بالش به مرور زمان هم از درجه‌ی اهمیت خاصی برخوردار است، چراکه اگر به اندازه‌ی کافی ارتجاعی و قابل برگشت به شکل اولیه‌ی خود نباشد، می‌تواند به گردن فشار وارد کند.

نحوه‌ی خواب شما تعیین کننده‌ی اندازه‌ی بالش

برای اینکه تکیه‌گاه مناسبی برای گردن و سَر خود فراهم کنید، باید به دنبال بالشی باشید که سَر را زیاد به بالا یا پایین خم نکند. اگر عادت دارید که همیشه به پشت بخوابید، ممکن است به بالشی صاف‌تر و مستقیم‌تر از مدل‌های مناسب برای خواب به پهلو نیاز داشته باشید.

افرادی که به شکم می‌خوابند، باید به دنبال یک بالش کوتاه باشند که گردن را خیلی بالا نبرد

چراکه ستون فقرات و گردن شما باید تا حد امکان در حالت طبیعی (مانند حالت ایستاده) قرار گیرد و فشار از روی هر یک از این بخش‌ها برداشته شود. لازم به تذکر است که اگر در طول شب تمایل دارید دائما به پشت و پهلو بچرخید، نوع بالش را بر اساس وضعیتی که در آن به خواب می‌روید، انتخاب کنید .

در تصویر زیر شما 3 تا از بهترین حالت های خوابیدن را مشاهده می کنید .

انواع بالش طبی

 

بالش‌های پلی‌استر (Polyester Pillows)

این نوع از بالش‌ها رایج‌ترین نوع این محصولات هستند که اغلب به عنوان بالش فیبری یا فیبر پلی‌استر هم شناخته می‌شوند. بالش‌های پلی‌استر معمولا از جمله کم هزینه‌ترین گزینه‌ها برای خرید‌ است و دارای پرکننده‌ای شبیه پنبه‌ (پشم شیشه) هستند که متاسفانه به خوبی شکل خود را حفظ نمی‌کند. بنابراین ممکن است با خرید بالش پلی‌استر، مجبور باشید که در بازه‌های کوتاه‌تری نسبت به مدل‌های دیگر دست به تعویض آن بزنید.

بالش‌های مموری فوم (Memory Foam Pillows)

بالش‌های مموری فوم دقیقا از ماده‌ای به نام پلی اورتان ساخته شده‌اند که در بسیاری از تشک‌ها از آن استفاده می‌شود. این محصولات از یک لایه‌ی جامد فوم یا تکه‌های بریده شده آن تشکیل شده و معمولاً متراکم‌تر از بالش‌های پلی‌استر است. به طور کلی بالش‌های مموری فوم در اغلب موارد با شکل سر مطابقت دارد .

                                                             

۳ نکته‌ی مهم برای خرید بالش طبی

جهت خرید بالش طبی باید این ۴ نکته مهم را در زمان خرید یا پس از آن به یاد داشته باشید.

۱. خاصیت ارتجاعی بالش را تست کنید

فقط به این دلیل که بالش دارای برچسبِ مناسب برای خوابیدن به پهلو یا پشت یا سفت (Firm) است، دست به خرید آن نزنید. بلکه باید یک قدم جلوتر بروید و تست استحکام را شخصا انجام دهید. اگر در فروشگاه تجهیز کارا هستید، بالش را روی یک سطح صاف قرار دهید و آن را با کف دست خود تا حدود نصف ضخامت اولیه آن فشرده کنید. مسلما باید هر چه فشار بیشتری به بالش وارد می‌کنید، سفت‌تر شود.

 

2. روکش بالش مهم است

یک روکش خوب به دوام بیشتر بالش شما کمک می‌کند. در همین راستا لازم است که به دنبال روکشی با دوخت منظم و درزهای مستقیم باشید، چراکه انتخاب چنین مواردی باعث کاهش سایش لبه‌ها به مرور زمان می‌شود. البته برخی از بالش‌ها دارای زیپ هستند که تنظیم بالش و تمیز کردن روکش را آسان‌تر می‌کند.

۳. گارانتی محصول بسیار مهم است

شما باید هنگام خرید بالش طبی از کارت گارانتی محصول ، اطمینان حاصل فرمایید که این خود یکی از  نشانه های یک محصول با اصالت و با کیفیت است .

 

 ما یک سوم زندگی خود را در رخت‌خواب سپری می‌کنیم و مسلما نحوه خواب ما بر زندگی ما تأثیرگذار است. در چنین حالتی خرید بالشی استاندارد از اهمیت به‌سزایی برخوردار است. عدم وجود بالشی مناسب برای خواب شبانه می‌تواند عامل بیماری‌های مختلفِ گردن و ستون‌فقرات باشد و به مرور زمان می‌تواند شما را درگیر دیسک، دردهای عصبی در گردن، تاندونیت، سفتی عضلات و غیره کند. بنابراین شاید وقت آن باشد که بالش‌های خود را عوض کنید و خوابی راحت تر داشته باشید .

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *